måndag 24 maj 2010

Vilken underbar helg vi har haft. Det började med att Tobias hämtade mig kl 18, åkte till mantorp, sen stannade vi och åt. Sen började vi åka upp mot sthlm. Resan gick smidigt och bra, ingen trafik alls. Stannade till på hans jobb och lämnade lite saker, sen ut till Lars. Va framme där vid en 21,30 kankse. Va inte uppe så länge. På lördagsmorgonen åt vi frukost ute i Lars trädgård, otroligt mysigt, grymt varm va det redan då, och jag fick gå barfota. Nu är sommaren här.:D Sen in till stan, gick runt lite. Jag hade glömt mina solglasögon, så in på H&M o köpa ett par, ingen idé att lägga ner massa pengar på ett par nya, när man har ett par hemma som man gillar... Det blev lite glass o så på stan, och sen en grymt god kycklingsallad. Man orkade inte gå runt så mycket, när de va så varmt och mycket folk...

Vid en 16.15 åkte vi till uppsala, kom en timme tidigare än vad vi skulle, men vi ville vara ute i god tid, eftersom vi inte visste om vi skulle hitta eller inte. Men de gjorde vi. Vid kl 18 så började Mikes fotbollsmatch. Vi satt nära en tjej som såg ut som Mikes tjej, men eftersom jag bara hade sett henne på kort, så va jag inte säker. Men tack för Tobias iphone, så kolla vi bild på FB och va överrens om att jo, det måste vara hon. Så jag gick fram och presenterade mig, och visst va det så.:) Så satte oss med oss med henne, pratade och hejade på Mike. Grymt skoj, blev ritkigt spännande där i slutet när deras målis blev utvisad de sista 20minuterna av matchen. Men de blev vinst, 3-4. :D Åkte hem till Mike och Amanda, så Mike fick fixa till sig lite, sen åkte jag, Tobias o Mike o drack några öl.. Eller jag och Mike iaf, Tobias körde ju.:) Men inte nå många öl, 3var vart det. Satt o babbla massa.:) Sen körde vi hem Mike, och jag o Tobias åkte tillbaka till kungsängen och Lars.

På söndagmorgon klev vi upp, åt o fixa till oss, sen åkte vi till stinsen, för Tobias hade blivit tipsad av Lars att de fanns billiga glasögon där, och han hittade ett par superfina, för 666kr, båge, glas, slipning, antireflex o ja. Allt för bara 666kr. Billigt! Sen åkte vi till sumpan, hämta upp Per. Åkte till Uppsala igen. Mötte Mike, o gick och kolla när Johan spelade amerikansk fotbollsmatch. Grymt skoj va det, trots att det spöregna och va kallt som fan. 2timmar höll matchen på, sen pratade vi lite med Johan. Sen lämna Mike hemma, åkte till sumpan, Per bjöd oss på kinamat på WinnerHouse. Grymt gott! Per gick hem, vi åkte till Lars, hämta våra saker. Sen körde Tobias mig till bussen och min helg va slut.

Det va jobbigt att åka hem igår, har haft det så grymt bra. Underbart att Tobias följde med, är så glad över att han kunde göra det. Hoppas vi gör de här nångång mer, snart.:)

Inga kommentarer: