lördag 3 oktober 2009

Har kommit fram till varför jag ibland saknar Delsbo så fruktansvärt.

Det är för att där är jag mig själv. Totalt. Och jag känner folk. Det gör jag här med. Å sen har jag min underbara syster med hennes familj här nere, men iaf. Där uppe bor mina vänner. Om man har tråkigt en kväll, och känner för att gå ut, så kan man ringa runt. Nån kan alltid.. De kan jag inte göra här nere. Här måste allt planeras. Det är bra de med, men ibland skulle jag kunna hitta på nått med nån, med bara 5minuters planering. Liksom ta kvällen som den blir. *suck*.. Ska bli skönt att komma upp om 3veckor. Kommer nog dock vara ångestfyllt som alltid när jag åker därifrån. Sen blir de bra när man e hemma igen, men jaaa. Ni förstår hur jag menar.

Så hade jag video samtal med Lilly å hennes dotter nyss. Så nu längtar jag efter henne med. Blä!

Nu sitter jag hemma, är uttråkad.. Massa. vill göra nått. Men är för trött för att ta mig nånstans. Tänk va bra de hade varit om jag skulle kunna ha ringt hit nån. Typ Egemen, eller Emma S eller nått. Nån som känner mig utan och innan, nån som trivs med hur jag är som person, nån jag kan ha så otroligt kul med, utan att behöva gå ut och festa.. Hur hittar man sånna vänner, när man inte kommer från orten man bor på. När orten består av folk som alltid har umgåtts med samma människor? Fy.

Sen när fick jag svårt att lära känna folk? Kvinnan som kunde gå fram till vem som helst och prata förr? Och hur hittar jag tillbaka till den jag va förr? Den som jag blir igen så fort jag träffar människor som vet hur jag var? Och varför är det så svårt att visa den personen här nere? Jag fattar inte.:/ Skit!

2 kommentarer:

Anonym sa...

du får flytta ihop med mig å Lovisa:P

samma här, alla har ju redan sin bekantskapskrets här, å visst vänner kan man få, men inte på samma sätt som hemma, där kan man komma in i folks "kretsar", men inte här, saknar hur vi hade de, bara kunna va, toka sig, å faktiskt bara kunna sitta å glo på tv utan att behöva prata en massa om man kände för det. . så vill jag ha det igen, men dom enda jag haft det så med e dig å jenny faktikt, sakna. .

Erika Carlsson sa...

Jag vill med ha de så:/ Fast, jag tror att vuxna människor som flyttar t delsbo, har de lika svårt att komma in, som vi har de nu.:/

Ja, jag flyttar ihop med er ja.:D