söndag 30 augusti 2009

Kryssningen.

Ja, då är man hemkommen från kryssningen.

Min resa började på tordagen. På bussen upp till sthlm, va det ett gammalt par, som jag sedan fick reda på va 83år. När bussen stannade på nyköpingsbro, så frågade jag dom om jag fick sitta vid deras bord och fika, å det fick jag. Satt å prata lite med dom, om allt möjligt. Dom skulle upp på dotterdotterns bröllop. När vi sen hoppade på bussen igen, så pratade tanten med mig lite å så. Sen sa hon: du, om du har tråkigt nån gång, så kom och fika hos oss. Så jag tog hennes nummer, å får nog ganska snart gå dit på fika.:)

Kom sen upp till sthlm, åkte hem till Uffe m familj. Åt å pratade lite. Sen följde jag med Christina ut å gick med vovvarna.:) Fick till min förfäran en fästing, som Uffe sen fick hjälpa mig at ta bort. Grejjen va väl den att den inte hade satt sig fast, utan den va lös, så de va inte så farligt som jag tyckte, men min kära kusin fick skratta lite iaf.;)

på fredagen hade jag Vanessa lite. Medans hon tittade på film, så duschade jag.. När ja va klar så frågade jag: går de bra gumman, och hon svarade: ja älskling, det går bra.. Haha, så söt.. 3år liksom... Sen satt vi i soffan, då tittade hon på mig och sa: du är så söt Erika.. Ååå tack sa ja... Å hon säger: jaaa du är så söt och gullig när du snusar..Hahaha. Lillgumman, så söt.

Jaja, nu till båtresan. När vi kom till terminalen, och en i sällskapet gick för att hämta våra hyttnycklar, så får jag till min fasa se att Mikael stod i kön. fy fan, jag gick inte ens fram å hälsa... Sen väl på båten, så va de massa musik, massa folk å massa bra stämming. Dock blåste det som fan, så jag gick inte upp till dansgolvet förän 03.30.. Men de va öppet till kl 8,så de gjorde inte så mycket.. På dansgolvet blev jag uttittad av en kille, han hälsa å jag hälsa tillbaka.. De va nått bekant med denna karl, så jag tittade väl rätt mycket, men de va bra, för de va juh Thomas.:) Marinas lillebror, han har jag inte träffa på evigheters evigheter. Skoj som fan, höll i gång till 7-8 nått med han..skoj skoj skoj.. Fick dock se nått, jag kunde ha skippat att se.;)

Sen va de en dag i riga. Klev av båten 10. Så inte mycket sömn... GUD så fint de va där:D Åt nån konstig mackarätt dära, typ stekt kavring, men vitlökssås, men de va gott... Orkar inte skriva nå mer om den dan, gick mest runt...Sen på båten igen, efter att ha varit och handlat en billig låda öl.:)

På båten igen kände jag hur trött ja va, så ingen idé att dricka nått. Va uppe på dansgolvet till 1 kanske, nykter. Sen gick jag ner å la mig. Så i morse va jag pigg, kl 6... Dom sålde inte snus på båten, å mitt va slut, så fick röka ist. Så i morse klädde jag på mig, å gick ut.. Står där å rökte, å när jag tittade till, så såg jag en annan bekant ifrån hälsinland. Camilla, som har bytt namn t Mia, men iaf.. prata lite med henne, så töntigt, eftersom vi inte kommer speciellt bra överrens. Men men.. De va väl lite kul att träffa på folk man inte visste va med...

Sen av båten, med massa packning å en låda öl.. Så klart så gick handtaget på ölen sönder å de vart jätte jobbigt.. Men släpade med den hem till Ronnie, å där lämnade jag den.. Så min billiga öl, vart inte så billig, eftersom jag sen gav bort den.. Men men.. Så dagen spenderades hemma hos Ronnie, och hans supersöta katt.:D Så mysigt så. Ibland så saknar jag mina Ronnie stunder. Han och jag tillsammans, de kan bara sluta i massa skratt. Han gör mig till en sjuk människa, det e skoj.;)

Nu är jag iaf hemma. Hjälpte till att städa bussen, å nu ska jag sova.

4 kommentarer:

Camilla sa...

Åh, vad kul du verkar haft. Vi åkte också båt i helgen, till Åbo med Amorella.

Fick med oss 2 ölpaket (jag är alltid fett orolig att dem ska gå sönder, för det gör dem alltid, dock inte nu) 1 liter Jäger, 1 liter Baileys och 1 Malibu och Djuungelvråål.

När ska vi festa?
Puss

Erika Carlsson sa...

Fan va nice. Hade ni skoj? Jaaa du, vi får se till att träffas nått, bara du å jag. Utan nån annan, då kan vi köra järnet.:)
Puss

Camilla sa...

FULLT ÖS MEDVETSLÖS!

Erika Carlsson sa...

Som alltid.:D