lördag 20 december 2008

Allt. Å inget.

Såå. Idag har jag, Lotta och Wille varit en sväng i motala. Kolla runt, lämna in min SKIT telefon, hejjat på Tobias(Lotta som har träffat honom iaf 2gånger förr, undra vem det va) och fikat å så... Sen åkte vi hem, gjorde pizza å knäppte lite kort.:)

Wille har gått runt å sjungit på en låt som han har hört hemma hos mig, hela dagen.
"- heppahepp heppahepp.. viiiiivivian mame." Kan någon gissa vad det är för sång? Inte du syrran, de e fusk.;) Jag berättar senare vad de är för någon.;)

Såg på Dansbandskampen. Hmmm.. Jaja. Scotts skulle ha vunnit, men. Dom har väl redan tagit hem allt som går att ta hem.:) Men jämt va det.:)

Nu har jag slagit in "alla" julklappar. Blev inte så många det här året. Usch å fy. När jag sitter här å slår in dom, och lyssnar på "vår julskinka har rymt", så smyger sig julkännslan sakta på. Sen slår det mig, att fy fan så ensam jag känner mig.:/ Detta är första gången i hela mitt liv, som jag inte stänger in mig på rummet uppe i bänbro å skriker: kom inte in, för nu slår jag in julklapparna. Det är så tyst, jag vill ha som alla andra jular. Pappa som eldar i vedspisen så man knappt står ut, mamma som sitter med långärmad tröjja å säger; ja nu är det behagligt. Chris som springer runt å yrar så man får nå psyk, å ja.. Alla andra syskon oxå så klart.

Sen slår det mig igen, att den julen kommer jag heller aldrig mer få uppleva. Aldrig någonsin. Visst. vi kommer att vara samlade, men inte hemma i delsbo. Och det kommer vara 2personer som alltid fattas. Om jag visste att de va sista gången jag firade jul hemma i huset i delsbo förra året, så hade jag aldrig låtit den ta slut.

Jag tänker på allt som ha varit. Tänkt att jag har haft det så bra, men nu är allt.. Annorlunda.
Jag saknar Chris, det va länge sen jag grät över honom, men nu kommer det. Min kära bror. Kan nån förstå att han är borta? Att det idag va ett år sen vi va på hans begravning? Jag kan det inte. Jag väntar fortfarande på att han ska sms:a mig. Dags att sluta hoppas?

Sen tänker jag på pappa. Gahhhhhhhhhhhhhhh. Jag blir idiot. Jag vill ha min pappa nu! På en gång. Jag vill att han ska ringa mig, jag vill att han ska ligga på sängen å snarka, jag vill att han ska elda i vedspisen...jag vill jag vill jag vill! Men vad spelar de för roll? Det blir inte så iaf.

Jahopp. Deppigt vart de här.. Har ni kommit på vad det är för låt som Wille sjunger på än? Det är: "the lions sleeps tonight". hur solklart som helst tycker jag.;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Klart som korvspad att jag visste att det var den låten Wille sjöng:-) eller inte;-)

Anonym sa...

Hoppas du får en Trivsam Jul Och Ett Gott Nytt År.

Charlotte sa...

Hörru gumsan,...Lite dåligt med uppdateringar tycker jag nog ;)
Kram

Anonym sa...

Hans tjej Åsa kommer därifrån, så dom firade jul hos hennes föräldrar... varför undrar du? Kram