fredag 5 september 2008

Jaha.. Undrar varför jag valde att döpa min blogg, till: Ett nytt liv. Svaret är ganska enkelt. För en månad sen, cirka, så valde jag att börja om på nytt. Jag bytte utbildning, en helt annorlunda från det jag läste förr, jag packade ner lite kläder i en väska och flyttade ifrån Stockholm ner till Vadstena. Snart, om 4veckor, ska jag hämta alla mina andra saker, men än så länge, så duger det med lite kläder.

Varför gjorde jag detta då? Den största anledningen är nog att det har tagit mig så hårt, att först min bror dog, och sen 7,5månad efter så gick pappa bort. Min kära pappa. Jag tänker nog så här: måste jag lära mig att leva utan dom 2personerna som har varit en väldigt stor del av mitt liv, så kan jag lika gärna börja om helt från början. Inte glömma dom, det kommer jag aldrig att göra, men att.. Lära mig att acceptera mitt nya liv. Varför valde jag just Vadstena då? Jo, det är för att min systeryster bor här nere, med hennes underbara barn och man. Jag känner att jag vill bo nära dom. Att starta ett nytt liv, men endå med folk runt om mig, som jag älskar. Jag hoppas och tror att det kommer bli jätte bra.

Vad för utbildning har jag lämnat och vad är det jag har börja läst? Jag lämnade för- och lågskoleutbildningen. Detta gick jag ett år, men kände att det inte var något för mig. Jag började nu med att läsa butikschefs programmet. Det är mer min grejj känner jag. Marknadsföring och datoranvändning är de 2kurser vi läser nu. Väldigt intressant verkar det vara.

Jaja, det var lite om mitt nya liv.
Tjipp tjipp

Inga kommentarer: