måndag 29 september 2008

Lägenheten..

Helgen bara flööööög fram kan jag lova. I fredags fick jag lägenhetsnyckeln, och självklart var man tvungen att bära upp lite saker då, bara för att jag kunde.

I lördags var jag, mamma och Charlotte i ullared. Ojojoj, men jag va duktigt, köpte nästintill bara saker till lägenheten och en säng till katterna så klart.;) Vilket va onödigt, eftersom dom ligger hos mig iaf. Nu när jag har en dubbelsäng, kan man tycka att dom kan sova brevid mig, men icke! Elsa ligger först på magen min, sen när Astrid lägger sig där, blir Elsa sotis och flyttar upp lite. Så håller dom på, tills Elsa ligger bokstavligttalat över mitt ansikte och Astrid ligger runt halsen på mig. Haha, nångång ska jag försöka ta en bild. Men men.. Dom är juh så söta, så jag orkar inte ta bort dom.

Iaf. Lördagen gick åt till att springa runt på ullared, och sedan på kvällen va jag i lägenheten lite. Satt mest.. Plocka upp lite saker.

Igår flyttade vi in. Andreas, Erik och Ruben bar allt, jag passade Wille och Victoria. Tack underbara ni. Fort gick det. Sen vart d hem t syrrans hus, åt lite. Sen tillbaka till lägenheten, bara jag då, å börja plocka. Sen till syrrans hus igen, hämta katterna + de lilla som va kvar. Så igår 20.20 flyttade jag, Elsa och Astrid in i lägenheten på Magsnus Erikssons väg.

Jag säger bara HERREGUD va mycket det är att plocka. Man tycker att det ser ut som fan när alla lådor å sånt står i lägenheten, men när man börjar plocka upp, så ser det 100gånger värre ut. Då lägger man saker man inte vet vart man ska ha dom, överallt. Ujuj. Å jag vill liksom ha fint, på engång men insåg att det inte va möjligt. Men idag har jag plockat ännu mer, och man tar sig faktiskt fram i lägenheten nu.

I natt ska Victoria sova hos mig, jag hade lovat henne det. Dagen efter jag flyttat, så skulle hon få göra det. Så.:D Det blir mysigt. Hon bryr sig inte om att det är 1000saker överallt, å tur är väl det.
Även att Erik ville komma å kika på film, men kanske får ta det i morgon. Så kan jag å Vickan ha en "moster och systerdotter- kväll". Så får jag och Erik ta våran "moster och systerson- kväll" i morgon.:) Det blir bra.

Även att mina glasögon kom idag,:D Tjoho. Fort som fasen gick det.:P Så nu ska jag börja använda glasögon dagligen.:P

Jaja, ska inte sitta här nu. Tillbaka till lägenheten!

Tjipp

Inga kommentarer: